torsdag 1 oktober 2015

Veckobrev för v 41

Mina lappar om tider till utvecklingsamtal glömdes bort. Jag delade ut dem först idag torsdag. Jag hade skrivit senast fredag 2/10 inlämnade, men det går bra med måndag. Alla kanske inte tittar i veckologgen på en torsdag.

Ettorna kommer att få träna på att skriva ord för första gången som läxa. Jag delar ut häftet på måndag o de ska träna att skriva ordet raden ut. På torsdag kommer jag ha diktamen med dem. Då ska de skriva ner ordet som jag läser i ett annat häfte. (De tio orden de har tränat på). Orden är: lo, mal, ni le, nio, en, lam, mala, lamm och Ola.
Jag tänkte att vi ska ha Roliga timmen på fredag. Vi bestämmer tillsammans på måndag vad vi hittar på för skoj!

På fredag ska vi också iväg på vårt andra simtillfälle med klassen.  En frukt el smörgås kan vara bra med!

Vi kommer att jobba vidare med KiVa, så ingen religion under veckan.

Vi har pratat om sädeslag o potatis under omgivningskunskapen. Under veckan kommer vi att baka ngt som innehåller något av våra vanligaste sädesslag. Vi kommer att ha en liten avslutning höslovsveckan med tipspromenad o att man får smaka lite saker gjorda av våra fyra vanligaste sädesslag.

Ettorna jobbar vidare med bokstaven Oo. Gå gärna tillbaka o läs igenom gamla läsläxor för att repetera.

Andreas kommer att hålla en KiVa-kurs för er föräldrar tors 8/10 kvällstid. Så ni som vill lära er mer om metoden o som har ert första barn i skolan, passa på!

Trevlig helg o trevlig vecka!
Hälsningar, Christina

Matlistan;                                                                                                            
Måndag: Spagetti, köttfärssås
Tisdag: Dillkött, potatis
Onsdag: Stekt fisk, potatismos
Torsdag: Kycklingcurry med kokos
Fredag: Köttsoppa