fredag 9 oktober 2015

Veckobrev för v 42 o 43

Inkommande vecka blir kort! Inga nya läsläxor under veckan, utan gå i stället tillbaka och repetera. Gå igenom så att ettorna vet vad alla bokstäverna vi gått igenom heter och hur de låter. Jag skickar i stället hem böckerna om det är så att man inte jobbat klart med något i skolan, får man göra det som är kvar hemma.  



På tisdag kommer hela skolan att ha ”Höstsjung”.

Vi kommer att göra kokosbollar och smaka på våra fyra sädesslag i någon form.

Jag börjar med utvecklingssamtalen nästa vecka. Jag blev osäker om jag skrivit det, men jag tänker att jag vill träffa ettornas föräldrar enskilt nu i höst. Tvåorna kommer dock med på utvecklingssamtalet. Jag skickar hem tiderna idag. Jag kommer att ta kontakt med några föräldrar för att boka en ny tid. Vissa av tiderna var väldigt populära (de senare tiderna).

På torsdag och fredag är det höstlov!  

Efter höstlovet börjar vi med innegymnastik! Då är det innekläder och duschgrejer (handduk o duschkräm) som behövs vara med! Vi tvättar inte håret på gymnastiken då det tar för länge. Vi har gymnastik måndagar, tisdagar och fredagar. För att slippa släpa gymnasikkassen fram och tillbaka brukar jag vilja att den blir kvar i skolan under veckan. I stället hänger vi upp handduken på tork på stolsryggen. Så gymnastikkassen tas med på måndagar och hem på fredagar. Märk gärna barnens kläder!
Vi fortsätter också med diktamen för både ettorna o tvåorna. Diktamen har vi på torsdag.

Efter höstlovet har vi bibba igen på tisdagen.

Trevligt höstlov allaJ!
Hälsningar, Christina

Matlistan;
Måndag: Havregrynsgröt
Tisdag: Rotmos, stekt fläsk
Onsdag: Ugnsfisk, potatis
Torsdag: Höstlov!
Fredag: Höstlov!

Måndag: Potatismos och maletköttlåda
Tisdag: Kycklinggryta, ris
Onsdag: Forellfrestelse
Torsdag: Ärtsoppa, plättar
Fredag: Grytstek, potatis