onsdag 27 mars 2019

Veckobrev för v 14



Gun o Nina håller nu som bäst på med vårens utvecklingssamtal, men jag kommer att vänta med mina några veckor då jag just precis har kommit på jobb igen. Jag tänkte börja efter påsken och jag kommer så småningom att skicka hem förslag på tider.

Under kommande två veckor kommer hela skolan att läsa olika dilemmasagor och diskutera i smågrupper (faddergrupperna). Det är inga långa stunder utan blir en kort läsning och diskussion ungefär varannan dag. Våra diskussioner i höstas i samma lilla grupp var väldigt berikande, så vi hoppas att vårens diskussioner bli lika lyckade.

Vi forsätter med våra promenader i ett försök att aktivera oss mer.

Eftersom vi går in i april nästa vecka så är det dags för ”En stund om dagen” igen. Så då får ni läsa och måla läshattar igen. Jag önskar er många berikande lässtunder.

Vi har gymnastik nästa vecka på mån, tis och fre. Ombyteskläder och handduk med.

På gång:
Mån 1 april föreläsning för föräldrar om Barnens internet kl 18.30-20 i skolans matsal.
Ons 10 april besök av de blivande ettorna på ett kortbesök.
18-22 april påsklov
Ons 24 april besök av de blivande ettorna på ett kortbesök.
Utvecklingssamtal v 17-18.
Mån 6 maj lektion 2-4 de blivande ettorna är i skolan och de andra eleverna är i den konstellationen som blir höstens klasser.
Ons 22 maj ---”---

Jag önskar er alla en trevlig helg och en trevlig vecka!
Hälsningar, Christina

Matlistan:
Måndag: Spagetti, köttfärssås
Tisdag: Kyckling i form, ris
Onsdag: Fisk, potatis
Torsdag: Köttsoppa
Fredag: Önskemat 1-2 C: Tortillas