torsdag 4 april 2019

Veckobrev för v 15



Vi fortsätter att läsa en stund om dagen. Jag samlar in hattarna för påseende p å fredag för att se hur det har gått för er under veckan.
Vi fortsätter med våra promenader även denna vecka! Eleverna är jätteduktiga att samla kryss!
Även denna vecka samlas vi i faddergrupper för att lyssna och diskutera dilemmasagor.
På onsdag kommer de blivande ettorna på ett kortbesök till klassen. På onsdag har vi också bibbatimmen.
Under veckan kommer vi att jobba med hur vi kan spara vatten och berätta för våra faddrar vad vi har kommit fram till.
Vi har gymnastik mån, tis och fre.
I religionen kommer vi att prata om varför vi firar påsk och i omgivningskunskapen pratar vi om familjen och olika familjekonstellationer.
Ettorna har fått tider till skolläkaren. Jag delar ut dem idag. Läkaren kommer till skolan ons 15/5.
Jag skickar hem förslag på tider till utvecklingssamtal under nästa vecka. Kryssa gärna i flera förslag som skulle funka för er. Jag kommer att hålla samtalen under v 17-18.
Jag önskar er alla en underbar helg och en trevlig vecka!
Hälsningar, Christina
Matlistan:
Måndag: Forellfrestelse
Tisdag: Tacopaj med kyckling
Onsdag: Potatis och purjolökssoppa
Torsdag: Stroganoff, ris
Fredag: Önskemat 1-2A: Köttfärspizza