torsdag 21 mars 2019

Veckobrev för v 13


På måndag blir det Gabban som är här med eleverna. Men på tisdag är jag tillbaka! Ska bli jätteroligt att få komma tillbaka! Eleverna kommer att få hjälpa mig med att ta fram o städa bort redskap när vi har gymnastik, då jag inte får bära tungt el belasta handleden ännu på en månad.

Eleverna har fått jättemycket beröm under de här veckorna när jag har varit sjukskriven! De har samlat 10 äpplen och vi kommer att bestämma tillsammans vad vi ska göra på roliga timmen. Vi pratar om det på tisdag.

Klassen simmar sin sista simning på måndag. Så badkläder och handduk med då! Skicka gärna med en frukt eller en smörgås.

Vi kommer att ha en Motionskampanj i 1-2:an från och med nästa vecka under tre veckors tid. Vi kommer att avsätta extra tid så att vi rör på oss lite mer än vanligt. Tillsammans samlar vi poäng och sätter upp ett gemensamt mål i klassen.

Barnens internet kommer till skolan på tisdag o träffar våra elever i 1-2:an under en lektion. Det kommer att bli en liknande föreläsning riktat till er föräldrar mån 1 april, som Hem och skola har ordnat. Mer information om vilken tid kommer under nästa vecka.

På omgivningskunskapen kommer vi att prata om sömn, matvanor, motion och hygien under de närmaste veckorna.

Textruta:  På onsdag har klassen bibbatimme!

Jag önskar er alla en trevlig helg o en trevlig vecka!
Hälsningar, Christina

Matlistan:
Måndag: Ugnskorv, makaroner
Tisdag: Fisk, potatis
Onsdag: Lammfärsbiffar, potatis
Torsdag: Grillad kyckling, ris
Fredag: Önskemat 3-4A: Morotssoppa