torsdag 2 mars 2017

Veckobrev för v 10




Vi fortsätter att träna på att skriva meningar. Eleverna får meningarna på måndag och jag vill att alla skriver meningarna tre gånger, förslagsvis en gång på måndag, en gång på tisdag och en sista gång på onsdag. Jag förstod att det blev lite ont om utrymme senast så jag skickar med två papper den här gången till tvåorna. Eftersom jag inte vet om vi fortsätter i maj månad tänkte jag att vi kör med papper i stället för med två häften (övningshäfte o diktamenshäfte).

Kommande vecka kommer vi att ha en KiVa-lektion. Vi kommer också att avsluta Mose-området i religionen genom att titta på en film som knyter ihop det.  

Vi kommer att köra igång med Arbetsminnesträning i klassen nästa vecka. Det innebär ca 15-20 minuters träning per dag i 25 dagar. Se enskilda infolappar för utförlig information. Er roll som förälder blir främst att uppmuntra o sporra. Sen kan man komma överens om ngn belöning efter varje vecka o sen när perioden är slutförd. Det kan t ex vara att få önska en maträtt hemma, en aktivitet el ngt annat. Minnesträning är bra för alla oavsett vilken nivå man är på.

Jag skickar hem flera tidningar nu som kommit till skolan. Det är dels ett provex av barntidningen SvD Junior, Hem o skolas senaste nummer o en lite bok med traditionella lekar som vi har fått till skolan.

Jag skicka dessutom hem en lapp om Andelsbankens tecknetävling. Alla i klassen har ritat ett bidrag, men det är ni föräldrar som avgör om ert barn ska delta eller inte. Lappen ska med till skolan med underskrift om det är ok för er att ert barn deltar.

Vi har gymnastik som vanligt på tisdag, onsdag och fredag. Ombyteskläder och handduk med!

Trevlig helg o vecka!
Hälsningar, Christina

Matlistan:
Måndag: Pizzagratäng
Tisdag: Kycklingrisotto
Onsdag: Rotsakslasagne
Torsdag: Fisk, potatis
Fredag: Önskemat 5-6C: Potatis o purjolökssoppa