onsdag 21 september 2016

Veckobrev för v 39



Vi fortsätter sista veckan med ”En stund om dagen”. Heja, heja! Så roligt att märka alla framsteg!
Vi kommer att ha bibliotek på onsdag.
På onsdag är det flera ettor i klassen som ska till hälsosystern. Ni har fått tiderna till detta redan. Önskvärt att en förälder kommer med. Det är sen någon som har tid onsdagen veckan efter.
Hem o skola kommer att hålla årsmöte onsdagen den 28 september kl 18.30 i skolans matsal. Den som vill engagera sig i vår aktiva Hem och skola-förening är hjärtligt välkommen! Ju fler som vill engagera sig, desto bättre.
Jag kommer att vara bortrest nästa vecka. Emma kommer att vara min vikarie. Hon har träffat eleverna vid några tillfällen tidigare. Nina kommer att operera sin axel och kommer troligtvis att vara sjukskriven flera veckor. Julina kommer att vara hennes vikarie.
Inkommande vecka har vi utegymnastik våra vanliga dagar, alltså tisdag, onsdag och fredag. Inga ombyteskläder behövs, men tänk praktiska kläder och skor som går att springa i.
På torsdag kommer vi att gå till skogen och titta om vi hittar några svampar. Vi ska inte plocka, utan titta och studera. Ta med stövlar den här dagen. Det är väldigt blött i skogen, speciellt från morgonen.
Jag tänkte bjuda in till utvecklingssamtal v 41, 43-44. Jag skickar hem lappar redan nu. Kryssa gärna i flera tider som skulle passa er! Jag vill gärna träffa ettornas föräldrar utan eleven. Tvåorna kommer med på samtalet. Det är obligatoriskt med ett samtal per läsår. På våren brukar jag höra av mig om det är någon som skulle vilja komma på ett extra samtal. Då bokar vi in ett då. Det brukar vara i april i så fall. Lämna in lappen till Emma under nästa vecka, vecka 39.
Nästa veckobrev delar jag ut måndag v 40.
Trevlig helg o trevlig vecka!

Hälsningar, Christina
Matlistan:
Måndag: Pizzagratäng
Tisdag: Ugnskorv, makaroner
Onsdag: Räksoppa
Torsdag: Kycklinggryta, ris
Fredag: Tortilla med tillbehör