onsdag 24 augusti 2016

Veckobrev för v 34



Ja, nu är skolan igångJ! Det brukar kännas i början att skolstarten tar mycket energi. Speciellt för er som har en etta hemma. Nästa vecka kommer de att börja få läxor! Jag vet att flera har undrat o till och med längtat... J Måndag kommer att vara matteläxdag o sen är våra läsläror uppbyggda så att eleverna kommer att ha två läsläxor per vecka. Lite oklart ännu vilka dagar jag kör på, men det klarnar så småningom. Jag brukar ha bestämda dagar för enkelhetens skull! Då vet alla vad som är läxa. Vart eftersom det kommer hem nya böcker o häften, får ni gärna hjälpa till att plasta in dem. De håller så mycket bättre då!

Skicka gärna med en frukt eller en smörgås med till skolan om ditt barn upplever att det blir hungrigt. Det är många som redan nu signalerat att stunden fram till lunch är lång.

Nästa vecka kör Kina igång med motoriken med ettorna. Det kommer att vara på måndag. Tänk gärna på att barnet behöver ha oömma mjuka kläder den här dagen. Likaså när vi har gymnastik.
På onsdag är det dags för skolfotografering! Vi kommer att leka ”försiktiga lekar” den här dagen på gymnastiken.

Annika i biblioteket kommer att träffa ettorna en liten stund på tisdag. Hon kommer att gå igenom lite hur ett biblioteksbesök brukar gå till.

Skicka gärna med en plastmugg till skolan, som vi kan förvara i klassen. Inneskor/yllestrumpor är inte nödvändigt riktigt än, men gärna så småningom. Golven kan vara väldigt kalla o hösten har ju börjat med besked.

I matten kommer vi att göra så att jag har mina ettor o några ettor från Guns klass. Gun kommer att ha Äppelgårdens tvåor i år tillsammans med några tvåor från sin klass. 

Maila mig gärna om det är något ni undrar över! Christina.sjobacka-back@sahd.ax

Trevlig helg o trevlig vecka!
Hälsningar, Christina

Matlistan:
Måndag: Spagetti, köttfärssås
Tisdag: Thaigryta, ris
Onsdag: Kycklingsoppa
Torsdag: Fisk och potatis
Fredag: Dubbelmarinerad fläskfilé, potatis, sås