fredag 23 augusti 2013

Veckobrev för v 35


Veckobrev för v 35      

Ja, nu är skolan i gångJ! I början är det mycket nya rutiner som ska in. Vi leker på gymnastiken och lär känna varandra än. Ännu nästa vecka kommer barnen att få böcker och jag hoppas att ni där hemma kan hjälpa till att plasta in de böcker som är förbrukningsböcker el häften. De håller så mycket bättre då;)!

Det här är det första veckobrevet av många! Jag delar alltid ut dem på fredagar så att ni kan läsa i lugn o ro vad som händer kommande vecka. Brevet kommer också att finnas på klassens blogg. Skriv gärna ditt namn el initialer i skoldagboken i veckobrevet el i föräldrarutan så att jag ser att ni tagit del av informationen.

Redan nu på måndag kommer Anna Purtsi hit o fotograferar alla oss här i skolan. Hon fotade också i fjol och hon är en jätteduktig fotograf!

I veckan kommer Monika Sundström, vår samordnade speciallärare,  att träffa både mina ettor och tvåor. Hon gör det alltid så här i samband med skolstart.

På onsdag kommer hela klassen att gå till biblioteket för första gångenJ! Vi kommer att ha bibbatimme varannan onsdag.

Ännu nästa vecka behöver inte era barn ha med ombyteskläder till gymnastiken. Men tänk gärna på oömma kläder o springvänliga skor dessa dagar.

Eleverna har fått schema, som finns inlimmat i skoldagboken. Vill man ha ett extra schema att ha hemma skicka jag gärna hem ett sånt. Det kan hända att jag flyttar två lektioner. På torsdagar vill jag nog ha Omg lektion 2-3 eftersom det blir dubbeltimme, onsdagens sista sv lektion byter plats med fredagens mattetimme.

Tidigare år har många elever velat ha med sig en frukt el smörgås att äta på förmiddagen. Hör efter med ditt barn hur han el hon upplever förmiddagarna här i skolan. I år äter vi en kvart tidigare, men det kan ju finnas barn som hinner bli väldigt hungriga ändå. I fjol var det ett tag väldigt populärt med olika typer av myslibars, men i år ser vi helst att man lämnar den typen av mellanmål hemma.

Så småningom kommer vi igång med alla rutiner o då skriver jag en lapp med vilka läxdagar som det i regel kommer att vara.

Trevlig helg alla!
Hälsningar Christina

Matlistan:
Måndag: Köttbullar, makaroner, lingonsylt, grönsaker
Tisdag: Dillkött, potatis, rödbeta, grönsaker
Onsdag: Kycklinggryta, ris, sallad
Torsdag: Snålsoppa, frukt
Fredag: Ört-limepanerad fisk, potatis, sås, sallad