fredag 23 augusti 2013

Hej o välkommen till skolan!


Hej o välkommen till skolan!

 
Jag hoppas att du haft det riktigt bra i sommar och att du känner dig sugen på att komma till skolan. Första skoldagen börjar nämligen närma sig!

 
Jag vill påminna om asken, som vi gjorde i våras. Ta med dig den första skoldagen fylld av ett eller flera sommarminnen. I skolan kommer du att få berätta för mig och dina klasskompisar om några av dina minnen. Första skoldagen är alltid lite kortare. Vi börjar normal tid kl 8.30 men vi slutar redan kl 12.

 
Här i brevet finns också information om skolskjutsarna. Det är ni föräldrar som ringer taxichaufförerna för att få reda på vilka tider som gäller på morgonen och var uppsamlingsplatsen finns. I början kan det verka som om det är mycket att hålla reda på med skjutsarna, men barnen lär sig snabbt. Det viktigaste för dem är att veta till vilken sida de ska åka från (Valborgs- el Sveagårdssidan) när skoldagen är slut och det hjälper jag dem med första skolveckan.

 
Skolschemat får barnen med sig hem första skoldagen. Men jag tänkte ändå informera om att måndagar alltid är den längsta skoldagen. Då slutar de skolan kl 13.45 och de övriga skoldagarna kl 12.45.

 
Hela skolan kommer i år att hålla föräldramöte onsdagen den 4 september kl 18.30.

 
Till alla nya föräldrar vill jag informera om skolans hemsida; www.lemlandsgrundskola.ax Där finner man mycket information allt från lovdagar och ledighetsansökningar till alla klassernas bloggar. Där sätter jag också ut mina veckobrev (1-2B Äppelgården).

 
Ni har säkert alla vuxit mycket och blivit många erfarenheter rikare! Jag trodde att jag skulle se många av er i sommar, men så har det inte varit. Därför ser jag extra mycket fram emot att träffa alla igenJ! Men ännu återstår några sista dagar kvar av sommarlovet, så passa på att njuta av dem!

 
Hälsningar Christina