tisdag 28 maj 2019

Veckobrev för v 23 - sista veckobrevet för det här läsåret!




Oj, vad våren har gått fort! Nu är det bara sista skolveckan kvar!

På måndag har skolan sin traditionella fotbollscup, men vi kommer också att göra andra aktiviteter som stövelkastning, kubb, hinderbana, längdhoppning, läsehörna, tipspromenad och annat trevligt. Vi samlas vanlig tid i klassen, men sen så kommer vi att gå till Bengtsböle. Den som har egen fotbollsutrustning får ta med sig det till skolan den här dagen. Vi kommer att vara ute hela dagen, så vid sol kan det vara skönt att ha en keps, vara lite insmord och ha en vattenflaska. Vi har pratat om att vi ska uppmuntra varandra och säga positiva saker till varandra! Påminn gärna om det hemma också! Huvudsaken en sån här dag är att vi ska ha det trevligt när vi gör saker tillammans!

På tisdag har vi genrep.

Onsdagen kommer att gå mycket i städandets tecken. Vi kommer att ta hem grejer och tömma bänkarna. Skicka gärna med en plastkasse den här dagen!

På torsdag firar hela skolan skolgudstjänst kl 9 i kyrkan. Skulle någon förälder vara ledig den här dagen får ni jättegärna hänga med. Vi samlas vanlig tid i klassen och sen går skolan tillsammans i en lång kortege till kyrkan. Veckologgen behöver vara med den här dagen!

Jag har ett önskemål angående skolavslutningsdagen. Jag skulle vilja samla alla elever i klassen redan kl 8.00. I vanliga fall brukar jag dela ut omdömena efter vårt skolavslutningsprogram, men i år har jag min son som slutar åk 6 i sin skola och jag vill gärna vara med på hans avslutning som börjar kl 9.30 i Jomala. Så därför vill jag dela ut dem innan avslutningen i år och önska alla ett jättehärligt sommarlov! Jag kommer att vara med i början av programmet, men jag kommer att behöva åka 9-tiden. Hoppas att det passar er alla!

Jag vill passa på att tacka alla för ett bra läsår och för ett gott samarbete! Det som är tacksamt med att jobba i en 1-2:a är att jag träffar ju alla elever till hösten, även de som börjar trean. Även om de inte kommer att gå i min klass längre. Avsked är alltid jobbigt! Men egentligen är det ju bara ett återseende med samtliga elever! Det har varit en jättefin klass och jättefina elever i år! Jag kommer att sakna dem!

Textruta:  Trevlig sommar alla!
Hälsningar, Christina

Matlistan:
Måndag: Fajitakryddad pastasallad, grillad korv
Tisdag: Rökt lax, potatis
Onsdag: Sommarsoppa
Torsdag: Pulled pork, potatismos
Fredag: Skolavslutning!