torsdag 15 mars 2018

Veckobrev för v 12

På måndag åker hela skolan till Islandia o åker skridskor. Vi kommer att vara i A, B o C-spåren. Två ”spår” kommer att kunna vara på isen samtidigt o ett tredje kommer att leka lekar utomhus. Alla som har egen utrustning o hjälm tar med sig det till dagen! En vattenflaska kan också vara bra att ha. Kom ihåg namn.


På tisdagmorgon ska klasen ha morgonsamling. Det kommer att handla om vårdagjämningen som är då o så tänkte jag att vi kunde framföra en vårdans – så förhoppningsvis får vi vår snartJ!

Jag kör igång med utvecklingssamtalen – jag skickar hem tiden till er som kryssat i! Välkomna!

På torsdagen kommer vi att få se en teater från Åbo svenska teater; ”Tuva o Ture o hemlighetens hus”.

Jag undrar om det är ngn elev som är allergisk mot hundar. Vi tänkte nämligen försöka få till att alla 1-2:or skulle få läsa för en hund, som en lässtödjande/uppmuntrande aktivitet. Meddela ifall att ditt barn är allergiskt i veckologgen. Vi kommer preliminärt att få träffa hunden på torsdag o få veta lite förhållningsregler.

Vi kommer att så påskgräs under veckan. Skicka gärna med en plastskål el ngt liknande så kan vi så i det. Jag tänker att vi gör det här på tisdag, så att det hinner gro innan helgen.

Trevlig helg o vecka!
Hälsningar, Christina

Matlistan:
Måndag: Vinterfriluftsdag: korvgrillning
Tisdag: Önskemat 1-2 A: köttbullar, makaroner
Onsdag: Grillad kyckling, ris
Torsdag: Köttsoppa
Fredag: Önskemat 5-6 B: Ugnstekt lax med örtlimetäcke, rostade rotsaker