torsdag 9 april 2015

Veckobrev för v 16

Vi fortsätter med ”En stund om dagen”. Fyll i läsprotokollet på torsdagkväll o returnera med eleven på fredag, så att jag får ett hum om hur det går för er där hemmaJ!



På tisdag kommer de blivande ettorna på sitt första skolbesök. Det brukar vara spännande! Carola tar hand om tvåorna den lektionen.

På torsdag kommer några lärare i kollegiet att vara på en mässa i Stockholm, bl a jag. Då tar Nina o Gun hand om mina elever. Alla 1-2:or kommer att ha dubbeltimme med gymnastik på torsdag. Således har de gymnastik på tis o tors i veckan. Innegymnastik ett litet tag ännu.

I veckan spelade vi KiVa-spelet i klassen. Den som vill kan spela det även hemma. Då går man in på skolans hemsida o klickar sen på De vi jobbar med o på KiVa-logon. Sen går ni in på spel i den vänstra kolumnen o väljer sen nivå 1. Skolans inloggninsnamn är; lemlandsgrundskola o lösenordet är; yk2vg2.

Vår morgonsamling blev framflyttad så vi kommer att ha den i slutet av vecka 16 i stället.

Trevlig helg o trevlig vecka!
Hälsningar, Christina

I skrivandets stund har jag inte fått någon ny matlista så jag kompletterar med den när den kommer på mailen.