torsdag 8 januari 2015

Veckobrev för v 3

Ja, då är vi igång igen efter julledigheten! Vi har jobbat med kalendern i klassen. Vi gör en tillsammans. Repetera gärna hemma med ditt barn månadernas namn, antal, årstider, veckodagarna, barnets födelsedag. Det behöver alla kunna!


Så här i samband med terminstart vill jag också att alla tar med sin omdömespärm en dag o visar att en vårdnadshavare har skrivit under omdömet. Sen skickar jag hem pärmen igen!


Nästa vecka börjar vi med läsläxorna igen. I regel är det fortsättningsvis två läsläxor och en matteläxa per vecka. Vissa veckor kommer det till diktamen el ngn annan skrivläxa.


I omgivningskunskapen kommer vi att jobba med människokroppen under en längre period. Vi kommer att börja med kroppsdelar och de inre organen. Om några veckor kommer vi att komma in på skelettet, huden, musklerna och våra sinnen. Vi kommer också att avverka hälsobiten o komma in på sömn, mat och motion.


I religionen fortsätter vi med gamla testamentet och går in på Mose och berättelserna om honom.


Eftersom det ännu inte finns någon snö el is kommer vi att ha innegymnastik. Vi har gymnastik tisdagar, onsdagar och torsdagar fortsättningsvis. Så ombyteskläder, handduk och duschgrejer med i veckan!


På tisdag kommer hela skolan att dansa ut julen.


På torsdag har vi vår bibliotekstimme.


I skrivandets stund har jag inte fått någon matlista, så jag kompletterar när jag får den på mailen.


Vi har fått datum för vårens simning, 27/1, 27/2 o 17/3.


God fortsättning på det nya året!
Hälsningar Christina