onsdag 16 april 2014

Veckobrev för v 17


Jag önskar er alla får ett härligt påsklov! Nu ser det äntligen ut att bli lite varmare. Meteorologerna har lovat fint väderJ!

Under veckan har vi varit på promenader o kollat in vårblommornas framfart. Eftersom vi har turen att ha några elever som bor nära skolan kunde vi titta in i ett par trädgårdar där artrikedomen var betydligt större än på skolgården o i dikenJ! Om det finns fler elever i klassen som vill visa vad som växer hemma i trädgården går det bra att maila mig bilder så kan vi titta på dem tillsammans i klassen efter påsk. Min mailadress är då christina.sjobacka-back@sahd.ax

På måndag har vi ännu lov, så jag träffar eleverna igen på tisdag!

Efter påsk är det ettornas tur att träffa Monika vid några tillfällen.

I läxväg är det sista veckan med ”En stund om dagen”. Nu är det slutspurten! Heja, heja!

På gymnastiken kommer vi att vara ute. Inga ombyteskläder utan springvänliga kläder o skor!

På onsdag kommer de blivande ettorna på sitt första besök till vår klass. Vi kommer att leka lite ”lära känna lekar” o så får ettorna ta hand om dem under rasten o visa dem skolgården. Tvåorna kommer den här lektionen att ha del vuxenledd högläsning o dels tyst egen läsning. 

På onsdag har vi också bibliotekstimme.

På torsdag o fredag träffar jag några av er föräldrar o barn för att ha utvecklingssamtal. Jag skickar hem tid på tisdag till dem som har kryssat i att ni kan under v 17. Jag ser fram emot givande samtal!

Glad påsk!
Hälsningar Christina

Matlistan;
Måndag: Annandag påsk – skolan lov!
Tisdag: Korv, makaroner, sallad
Onsdag: Fisk i ugn, potatis, kall sås, sallad
Torsdag: Köttfärsbiffar, potatis, svampsås, sallad
Fredag: Lövbiffwok (önskemat 5-6c)