torsdag 30 januari 2014

Veckobrev för v 6


Veckobrev för v 6

Det var jättetråkigt att jag inte kunde komma på jobb onsdag o torsdag. Min dotter fick ögoninflammation. Hoppas ni fick en något så när uppfattning om hur en skoldag ser ut, ni som var o hälsade på. Jag hade i varje fall bra vikarier!

I helgen lovas det mer snöJ! Kommer det tillräckligt med snö, kommer vi att åka skidor på tisdag o onsdag. De som har egna skidor o skor tar med. De som inte har kan försöka att låna av en kompis. Första lektionen på måndag planerar jag att vi åker stjärtlapp i pulkabacken. Så ta med varma kläder, gärna ett extra par handskar o strumpor. Stjärtlappar finns i skolan.

I och med att vi går in i en ny månad är det åter igen dags för ”En stund om dagen”. Vi fortsätter med läshattarna o barnen får fylla i o måla ett fält på hatten för varje 10 min de läst. Jag delar ut hattarna på måndag o jag vill att en förälder sammanfattar på torsdag, så att ert barn kan lämna in allt på fredag.

Under veckan har både ettorna o tvåorna diktamen tills på fredag. Även den läxan delar jag ut på måndag.

På måndag kommer några från klassen att åka iväg till tandläkaren. Ettorna är först ut o Carola, som är assistent, kommer att åka med. Sen rullar det på. De åker till tandläkarmottagningen på Ålandsvägen i stan.

Jag saknar ännu några omdömen. Ni som ännu inte skickat med dem till skolan, gör det gärna inkommande vecka, så att jag kan kolla att de är underskrivna.

Under veckan kommer vi att starta upp vårt stora tema om rymden på omgivningskunskapen. Vi kommer att jobba med det i åtta veckor. Det ska bli jättespännandeJ!

På fredag kommer åk 1-2C att hålla en morgonsamling för hela skolan. Den kommer att gå i läsandets tecken.

Trevlig helg o trevlig vecka!
Hälsningar Christina

Matlistan:
måndag: Ört, lime fisk, sås o potatis
tisdag: Köttfärsbiffar, potatis, sås, lingonsylt
onsdag: Schnitzel, potatisgratäng, sallad
torsdag: Köttsoppa, frukt
fredag: Grillad kyckling, ris, currysås, sallad