torsdag 24 oktober 2013

Veckobrev för v 44


Veckobrev för v 44

I helgen ändrar vi till vintertid. Vi har pratat om trafik under veckan o återigen poängterat betydelsen av att använda reflexer.

På måndag kommer jag att åka på Skolforum i Stockholm så då kommer Kirsi Sundholm att vara min vikarie.

Nästa vecka börjar jag med utvecklingssamtalen. Jag skickar hem tiden och lite frågor som jag vill att ni föräldrar svarar på, samt att ni går igenom med barnet. Önskvärt om man kan lämna in svaren dagen innan vi ska ha samtal. Samtalet är en halvtimme o jag brukar alltid vilja att barnet är med under samtalet. Vi träffas i klassrummet. Jag ser fram emot att få träffa er alla!

I religionen kommer vi att göra gravdekorationer inför Alla Helgons Dag. Jag vill att ni skickar med en grankvist till tisdagen, så kan de dekorera i skolan. Om ni har en familjegrav el släkting begraven i Lemland kanske ni kan visa var den finns. Vi kommer att promenera till kyrkan på torsdag o lägga våra gravdekorationer där. Har man ingen speciell grav kan man lägga på särskild plats o på det sättet minnas en som ligger begravd någon annanstans.

Gymnastiken under veckan blir på tisdag o onsdag. Så innekläder, duschgrejer o handduk med då. Promenad på torsdag.

Både ettorna o tvåorna har diktamen tills på torsdag. Orden/meningarna delas ut på måndag som vanligt. Kom ihåg att börja träna i tid.

På fredag kommer vi att ha Roliga timmenJ! Vi bestämmer på tisdag tillsammans vad vi ska göra.

Trevlig helg o trevlig vecka!
Hälsningar Christina

Matlistan:
måndag:
tisdag:
onsdag:
torsdag:
fredag: