tisdag 15 oktober 2013

Veckobrev för v 43


Veckobrev för v 43

Vi har haft lite avsked i klassen idag då Victor o Lotta kommer att byta skola efter höstlovet.

Det kommer att bytas elpanna i skolan under höstlovet, så det kan hända att det är lite kallt i skolan efter lovet. Ta gärna med en extra tröja o varma strumpor.

Vi börjar med innegymnastik efter höstlovet. På måndag kommer vi att gå igenom rutiner o leka lite lekar. På tisdag o onsdag kör vi igång på riktigt o då behöver de ombyteskläder o duschgrejer med! Jag tänker att barnen i fortsättningen tar med sig gymnastikkassen på måndagar o har den kvar i skolan tills onsdag. På onsdag får de ta hem kassen o ni kan tvätta. Vi brukar hänga upp handdukarna på stolarna i klassen o då slipper barnen släpa kassen tre dagar i veckan.

Vi kommer att vara med i Rörelsekvarten i år igen. Vi startar direkt efter lovet. Barnen samlar poäng för varje kvart de varit i rörelse både i skolan o hemma. Jag sammanställer i skolan o skickar in resultatet för klassen.

Vi fortsätter med diktamen både för ettorna o tvåorna. Tips att börja träna i början av veckan!

Jag skickar hem förslag på tider till utvecklingssamtal nu. Lämna in senast fredag 25 oktober så kan jag skicka hem den faktiska tiden i början av v 44. Då skickar jag också med lite frågor till er föräldrar som jag vill att ni svarar på o några punkter jag vill att ni går igenom med ert barn.

Vi har bibba på onsdag.

Trevligt höstlov alla!
Hälsningar Christina

Matlistan:
Måndag: Köttbuller, makaroner
Tisdag: Sesamstekt lax, limesås, potatis
Onsdag: Mald leverbiff, potatis
Torsdag: Ärtsoppa, plättar
Fredag: Wokad lövbiff, klyftpotatis, aioli