tisdag 26 april 2016

Veckobrev för v 11




Laura Tepponen kommer från Niilo Mäki institutet o gör tester med de som godkänt det under veckan. Tyvärr vet jag inte hur alla har resonerat. Jag har fått in tre av sex stycken. Jag skickade hem ett kuvert v6 o hade daterat att sista inlämning var mån 15/2. Tyvärr var det här veckan då jag var sjuk. Sen stod det lite dubbelt om anvisningarna. På följebrevet stod det att kuvertet skulle lämnas till skolan o i informationen på blanketten att det skulle skickas in till Niilo Mäki institutet. Det stod också att alla skulle lämna in lappen oavsett om man gokänner att ens barn deltar eller inte. Men nu vill jag ju veta vilka av er som tycker att det är ok. Gäller åk 2!

                      Vi har godkänt

                      Vi vill inte att vårt barn deltar

Inkommande vecka har vi gymnastik på mån, tis och fre som vanligt. Ombyteskläder och duschgrejer med!

Vi har bibliotek på tisdag. Det ser ut som om vi kommer att få se en teater på onsdag morgon. Det är fritidssekreterare Jenna som har övat med ett gäng äldre elever.

Både ettorna och tvåorna har diktamen tills på torsdag. Jag delar ut meningarna på måndag. Börja öva redan måndag!

Vi kommer att få mer assistenthjälp i klassen från och med nästa vecka. På det sättet hoppas vi på mer lugn och ro både på rasterna och lektionerna.

Trevlig helg o trevlig vecka!
Hälsningar, Christina

Matlistan:
Måndag: Risgrynsgröt
Tisdag: Helstekt fläskfilé, klyftpotatis
Onsdag: Korvstroganoff, makaroner
Torsdag: Strömmingsflundra, potatismos
Fredag: Önskemat 5-6A: Kycklingsoppa