torsdag 19 mars 2015

Veckobrev för v 13




Det börjar närma sig påsk! I början av veckan kommer vi att så påskgräs så att det hinner gro innan nästa vecka. På religionen kommer vi att fortsätta att prata om varför påsken är en högtid.

Minneleken fortsätter o vi har några veckor kvar! När alla är klara kommer vi att ha ”Roliga timmen” som belöningJ!

På måndag kommer vi att ha våra faddrar i 3-4:an på besök. Vi kommer att läsa tillsammansJ!

Under veckan kommer vi att ha redskap på gymnastiken. Gymnastik har vi tis, ons o tors.

Både ettorna o tvåorna har diktamen tills på fredag.

I veckan kommer 3-4:a A o C att hålla i en morgonsamling för hela skolan.  Vi kommer att få besök av Musikinstitutet, som kommer att visa oss olika instrument. De vill så klart göra reklam för sin verksamet o förhoppningsvis blir någon intresserad att söka in. De brukar ha sin intagning i början av maj.

Jag skickar hem tider för ettornas läkarundersökning. Jag skriver upp era tider här, så kan ni ringa varandra om det är så att ni vill byta tid med varandra. Alla har dock tid samma dag, onsdagen 1 april. 8.30 Tobias, 8.50 Crisete, 9.10 Nelly, 9.30 Anton, 9.50 Amanda, 10.10 Rose-Marie. Det är önskvärt att ena föräldern kan vara med.

På onsdag kommer jag att vara på kurs hela dagen, men Nina o Gun tar hand om min klass.

På torsdag har vi bibbatimme!

I början av nästa vecka skickar jag hem vilken tid vi ska ha utvecklingssamtal. Till er som vill haJ!

Trevlig helg o trevlig vecka!
Hälsningar, Christina

Matlistan:
Måndag: Risgrynsgröt
Tisdag: Köttgryta, ris
Onsdag: Önskemat 3-4C: Köttfärsbiffar, potatis
Torsdag: Fisk, potatis
Fredag: Tacopaj