torsdag 23 oktober 2014

Veckobrev för v 44


Höstsjunget blev framflyttat tills nästa vecka. Vi siktar in oss på tisdag i stället.

På måndag kommer Mirke att vikariera mig då jag kommer att åka på Skolforum i Stockholm.

Under veckan kommer vi att göra gravdekorationer inför Alla helgons dag, som är på lördag. Skicka gärna med en grankvist tills måndag. På onsdag kommer vi att gå till kyrkogården o placera dem antingen vid den allmänna graven el om det är så att barnet har en släkting som ligger begravd i Lemland, så hjälps vi åt att hitta den graven. Berätta/visa gärna för ditt barn ungefär var den i så fall finns, så att vi lätt kan hitta den.

Vi har gymnastik på tisdag o torsdag. Skicka med ombyteskläder o duschgrejer. Barnen har tyckt att det är roligt att äntligen få ha gymnastik inne i Valbohallen.

På torsdag kommer Catharina Smiderstedt att komma till skolan o prata om viktiga saker i trafiken för våra 1-2:or.

På torsdag börjar jag med utvecklingssamtalen. Jag skickar hem tiderna idag, samt lite frågor som jag vill att ni föräldrar svarar på o går igenom med ert barn. Jag brukar hålla utvecklingssamtal både på hösten o våren. I år tänkte jag testa att träffa ettornas föräldrar enbart nu i höst o så är barnen välkomna med på våren. För tvåorna så tänker jag att både barn o föräldrar kommer.

På fredag kommer vi i 1-2:an att få se teatern; ”Karius o Baktus”.

Både ettorna o tvåorna har diktamen tills på fredag.

Alla 1-2:or kommer att vara med i något som kallas för ”Rörelsekvarten” under v 44-47. Det är en tävling som utmanar eleverna att vara aktiva på rasterna. Vi kommer klassvis att tävla med andra klasser på Åland o den vinnande klassen kommer att få en belöning.

På gång: Hem o Skola ordnar Spökfest fre 7/11.

Trevlig helg o trevlig vecka!
Hälsningar Christina

Matlistan;
måndag: Kokt korv, potatismos
tisdag: Köttfärsbiffar, potatis
onsdag: Fisk, potatis
torsdag: Kycklingrisotto
fredag: Morotssoppa