onsdag 12 februari 2014

Veckobrev för v 9


Veckobrev för v 9

Jag hoppas att alla får ett jätteskönt sportlov! Även om snön lyser med sin frånvaro hoppas jag ni kan fylla dagarna med andra sportaktiviteter!

Väl tillbaka till skolan igen läser vi sista veckan med ”En stund om dagen”. Heja, heja på alla! Nu är det bara slutspurten kvar!

Eftersom jag inte i dagsläget vet hur vädret är efter sportlovet planerar jag att vi är inne. Skulle det vara så att det blir ordentlig vinter igen, får jag tänka om! Vi har således innegymnastik och den här veckan blir det på tisdag o onsdag. Ombyteskläder o duschgrejer med!

Jag kan nämna att vi i kollegiet planerar att ha en Vinterfriluftsdag. Vi har redan ställt in den på grund av att vi inte hade någon is eller snö. Men var beredda på att vi med ganska kort varsel sätter in en sådan dag om vädret svänger och det skulle gå att genomföra!

Vi kommer att jobba med KiVa i veckan. Vi har således ingen religion.

På onsdag har vi bibliotekstimme igen!

I omgivningskunskapen kommer vi att läsa o lära oss om solen och stjärnorna.

Trevligt sportlov än en gång!
Hälsningar Christina

Matlistan;
Måndag: Potatismaletköttlåda, rödbeta, grönsaker
Tisdag: Kalops, potatis, lingonsylt
Onsdag: Minestronesoppa, frukt
Torsdag: Lasagne, vitkålssallad
Fredag: Plättar, sylt, grädde