onsdag 10 oktober 2012

Veckobrev för v 42

Veckobrev för v 42                           
Jag hoppas att alla får ett skönt höstlov!
Det som blir nytt för ettorna efter höstlovet är att de också kommer att börja skriva diktamen. I början är det 10 ord som de ska träna på att skriva hemma o sen dikterar jag dem i skolan. Så nu har alltså både ettorna och tvåorna diktamen att träna på till fredag.
Vi börjar också med innegymnastik. Alla ska ha ombyteskläder, handduk, duschkräm o lämpliga skor/tossor att ha på. Vi får inte vara barfota i gymnastiksalen o helst inte använda skor som har svart sula! Vi har gymnastik tis, ons o tors.
Det börjar bli kallt nu o jag har märkt att det är många som skulle behöva ha varmare kläder med sig till skolan, framför allt vantar o mössa.                   
Vi kommer att gå till bibban på torsdag.
Jag skickar hem förslag på tider till utvecklingssamtal. Fyll gärna i flera alternativ som funkar då det annars kan vara flera som har kryssat i samma alternativ.
Vi kommer att ha Roliga timmen på fredag! Vi bestämmer tillsammans i klassen vad vi ska hitta på för skoj!
Jag vill tipsa om en föreläsning som kommer att hållas tors 18/10 kl 19-20 på KHS med Tom-Stefan Witting. Han brinner för motorisk träning o kan ge många bra tips till oss föräldrar! Ingen förhandsanmälan behövde göras, utan det var bara att komma!
Trevligt höstlov!
Med vänlig hälsning, Christina
Matlistan:Måndag: Köttbullar, makaroner, grönsaker
Tisdag: Mald leverbiff, potatis, lingonsylt
Onsdag: Kycklingcurry med kokos, ris, sallad
Torsdag: Ärtsoppa, frukt
Fredag: Ugnsfisk, potatis, grönsaker