fredag 27 januari 2012

Veckobrev för v 5

Det har varit en konstig vecka... Jag har varit sjuk, men klassen har haft duktiga vikarier de dagar jag varit hemma.

Just nu håller man på att göra is på skolgården, så förhoppningsvis är den i körbart skick på måndag. Jag tänkte att vi åker skridskor alla tre gympadagar nästa vecka, alltså mån, tis och ons. Ni som har, tar alltså med skridskor och hjälm. Det finns några par att låna ifall man inte har.

På onsdag och torsdag har vi Öppet Hus - välkomna då! Jag såg att det var några som inte hade passligt någon av dessa dagar. Ni är givetvis välkomna en annan dag när det passar er! Hör bara av er!

En special läxa kommande vecka blir att ge en KiVa-klapp till någon. Jag vill att alla funderar ut i veckan vem man vill ge klappen till. Sen vill jag att man ritar/skriver och berättar i KiVa-häftet vem man gav klappen till, vad man sa el gjorde för att den skulle bli glad eller uppmuntrad. Vi pratar mer om det här i klassen på måndag, så är alla barn är ordentligt förberedda. Jag tänker att alla ska kunna berätta för de andra i klassen på fredag.

Inget annat under veckan som kommer - en vanlig vecka alltså!

Trevlig helg och trevlig vecka!
Hälsningar Christina

Matlistan:
Måndag: Havregrynsgröt, frukt
Tisdag: Ugnsfisk, potatismos, råkost, grönsaker
Onsdag: Kycklingrisotto, grönksaker
Torsdag: Köttfärsbiffar, svampsås, potatis, lingonsylt, sallad
Fredag: Köttsoppa, frukt