torsdag 27 oktober 2011

Veckobrev för v 44

Nu är det åter dags för en stund om dagen! Kom ihåg att skicka med häftet på fredag!

Vi har gymnastik måndag, tisdag o onsdag. Ombyteskläder och duschgrejer med!

Nu har också ettorna börjat med diktamen. Det innebär att man tränar på att skriva de 10 orden hemma och så dikterar jag dem dagen efter i skolan. Då skriver de i ett skillt häfte. Det häftet skickar jag hem för påseende och då vill jag att en vuxen skriver under och kvitterar med sin underskrift.

På torsdag har hela skolan Höstsjung!

På fredag går vi till biblioteket med klassen.

Nu börjar jag hålla utvecklingssamtal. Jag ser fram emot att få träffa alla! Välkomna!

Trevlig helg och trevlig vecka!
Hälsningar Christina

Matlistan:
Måndag: Havregrynsgröt, frukt
Tisdag: Wienerkorv, potatisgratäng, grönsaker
Onsdag: Tortilla med tillbehör
Torsdag: Höstgryta, potatis, grönsaker
Fredag: Räksoppa, spökmuffins